luahan seorang anak

hari ini hari khas buat seorang insan yg bergelar ayah...hari bapa diadakan supaya dpt mengingati jasa2 ayah yg byk berkorban buat putera puterinya...akak sebagai ank amat berbangga mempunyai seorang ayah yg bertanggungjawab dlm melaksanakan tugasnya sbg ketua keluarga..walaupun kehidupan ta seberape, akak sentiase bersyukur dgn apa yg ayah telah korbankn selama ini buat akak dan adik2,,ayah, law pon ayah dihina atau dicaci oleh org itu tak bermakne ayah tidk mampu melakukan.. sebagai anak,akak sentiase phm dgn usaha ayah, ini semua takdir yg diberikan buat kita sekeluarga..cuma kita hanya mampu melalui dugaan ini bersama..banyak kenangan yg kita lalui bersama ayah..


walaupun, ayah tidak menunjukkan rasa syg ayah tu, akak dapat rase di jauh lubuk hati ayah, ayah syg sgt kat akak mahu pun keluarga..akak dapat rasekan yang ayah kecewe sgt tidak dapat nak memenuhi keistimewaan buat keluarga. tp stakat ini kita bahagia kan ayah? law pun kite tak seberapa.. peduli dgn apa yg org nak ckp, ini kehidupan kita..kita hanya mampu merancang tp, tuhan yang menentukan...


dr kecik, akak ta penah lupakan saat2 manis dgn ayah..akak mengaku akak banyak buat salah ngan ayah, kurang ajar nagn ayah sebagainye..akak, mintak maap ayah. mase kecik dulu swaktu ayah salu kija luar kwasan dr johor akak sering demam, akak igt lagi..ayah salu bwak gi tempat kija ayah...macam2 lagi...bila akak dah besar, akak teringat moment tu, akak sebak ayah..dapat ta akak rase belaian lagi dr ayah?? akak ta bersuare, tp akak memendam..sehingga kini ayah sentiase fhm dgn kehendak atau kemahuan akak.. na ucap trimne kasih kat ayah.. memberi akak peluang untuk melihat dunia ini..law tade ayah, akak tade kat dunia ini..


sewaktu kecik di kendong oleh ayah...pengorbanan ayah, memang takan akak lupakan..
percaya lah ayah, yang akak sygkn ayah sgt..





18 comments:

nabila's official blog since 2010❤