Practical #Part1



Asslammualaikum, dn slmat sejahtera.harini aku na share sikit dgn korang about practical yg sedang aku jalani ni..genap sudah sebulan berada dekat MPJBT ni, alhamdulillah semua berjalan dgn lancar tanpa sebarang masalah, wah ayat ta boleh bla..aku bersyukur sgt2, sbb sebulan je.. dah dapat mcm2 pengalaman.dan terus menjadikan aku lebih dewasa.:)

1st day - rase debar yg tak terhingga mcm2 di fikiran fikir, boleh ke tidak aku buat kerja dll. serius takut sgt.
2n day - sikit2 cari kerja, tuk isi masa aku kat office dgn bantuan pekerja2 kat sini #MemangCool.
3rd day - dah mula nak ramah...dah mula nak biasakan diri dgn kwsan tempat kerja.
4th day - dah tau dah selok-belok tempat kerja dah, yes!! aku berjaya mengawal diriku ini tanpa bantuan org lain.
5th day - dah okey semua, mula la fikir nak cuti #hampeh.
sabtu & ahd - OFFDAY(!)

naik je minggu depan, mmg dah serasi sgt lah dgn tempat kerja tu, huhu happy kot. pengalaman baru lagi yg aku dapat, ye lar dah mula nak dewasa, step by step kene lalui..even ade CikNad pon, aku rase aku bolh.. kn cik nad? mcm2 pengalaman la, sampai ikut technicians kerja di luar pejabat, seronok sbb dapat ilmu baru oke..

#with Nadiah Adnan, mai tade,,, huhu mai tukang ambil picture ni.. ni dekat Hutan Bandar MPJBT. tempat ni mmg lawa giler...huhu..

#okey, ni pula ngan mereka2 semua...that guyz tu staff ye..
dari kiri : cikNad, cikNab, abgWan(staff), Mai, farahh

lepas 3minggu tambah lagi rakan practical..tu lah untungnya dapat rakan baru dan pengalaman baru.jadi kita same2 boleh tukar pendapat... betulkn? lecture aku kata, "jalani Latihan Industri ni sebagai PEKERJA bukan sebagai PELAJAR" #MoralOfTheStory jgn takut dan mudah untuk menimba ilmu baru:) thnx to pengajian tinggi memberi pelajar merasai pengalaman bekerja sebelum menamatkan pengajian..:)

to my beloved cousin:kakIzi perasaan tu mesti dupdapkn nak praktikal...haha.. relax okey:) law ta boleh jugak.. selawat byk2.. hihi... lame2 okey je. percaya la...:) gud luck sis:)



8 comments:

nabila's official blog since 2010❤