dugaan

assalammualaikum, aku buangkn masa aku dengan berangan pada hari ini. kenapa ni, apa terjadi? rasenye tak perlu untuk bercerita bg public tahu, biar org tertentu shj yg akn faham dgn post entry aku kali ni. kehidupan manusia tak pernah lepas dr masalah, kenapa ada masalah? tuhan nak menduga kita untuk menyelesaikan masalah yg kita hadapi justeru, kita kena kuatkn semangat dgn yg menimpa diri ini. hanya diri sendiri yg mampu mengubah sikap yang bermain dlm fikiran, aku bukan nak ckp aku bagus sgt nak nasihatkn org, tp kite sesame saudara kene ade sikap bantu membantu dlm memberi idea untuk menyenangkan hati.

kenapa perlu membazirkan masa dgn masalah yg remeh? patut nye kite perlu dapatkan kaunseling dr shbt, ibu bapa. kalau boleh ikut yg cara baik. if diri sendiri ta dpt bantu guna perkhidmatan "SHARE IS CARRING". kejadian yg kita alami ada hikmah di sebaliknya. kita tak boleh lawan takdir...sbb itu lah diri sendiri je yg dpt mmbantu, kalau tak boleh nak membantu diri sendiri, cuba lah sujud pd yg satu, minta pertolongan dariNya. jgn jadikan org lain mangsa sebagai masalah yg di hadapi. kenapa? org lain tidak bersalah, yg salah adlh diri sendiri!

jadikan dirimu seorang yg berfikiran, jgn biarkn kosong dgn mengelamun masalah yg boleh menyesatkan fikiran.. ceriakan diri, maka masalah yg di hadapi akan mudah utk dilunaskn...igt!! bukan kite sorg yg ade masalah, berjuta manusia menetap di muka bumi ini, betapa ramai juga yg ade masalah yg ssh atasi drpd kita. sokongan yg diberi oleh sesiapa perlu diambil utk pembakar semangat, jgn sombong dgn teguran dan sokongan dr org, mmg masalah yg di hadapi akn bertmbh buruk. uhm.. aku tak tau lagi nak luah ape, law tak menjadi pergi jum Dr.Fazilah Kamsah .



2 comments:

nabila's official blog since 2010❤